Created with Snap

تحصیل در کانادا یا استرالیا

تحصیل در کانادا یا استرالیا به دلیل ویژگی های خاصی که دارند میان دانشجویان بسیار محبوب است. در ادامه لیستی از دانشگاه های برتر در کانادا و استرالیا بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۳ آمده است

تحصیل در کانادا یا استرالیا

 

مقایسه هزینه‌ های تحصیل در کانادا با استرالیا     

چیزی که در انتخاب تحصیل در کانادا یا استرالیا برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، هزینه های تحصیل است. یافتن یک دوره معتبر که بتوانید از عهده هزینه های آن برآیید معمولاً یک چالش است. بسیاری از دانشگاه های برتر کانادا در شهرهای کوچک تری که هزینه های زندگی پایین تری دارند مستقر هستند.

 برای دانشجویان بین المللی در کانادا شهریه می تواند از ۱٫۸۰۰ دلار کانادا در سال تا حدود ۲۰٫۰۰۰دلار کانادا برای برنامه های کارشناسی متغیر باشد. هزینه های زندگی برای یک سال به حدود۱۲٫۰۰۰ دلار کانادا می رسد.

 اگر تصمیم به اخذ مدرک استرالیایی دارید، احتمالاً به ۲۱٫۰۴۱ دلار استرالیا (~ ۱۴،۴۰۰ دلار آمریکا) سالانه برای هزینه های زندگی خود نیاز دارید، همان طور که در شرایط ویزای دانشجویی این کشور مشخص شده است.

 مجوز و ویزا برای تحصیل در کانادا یا استرالیا

برای تحصیل در کانادا، باید برای مجوز دانشجویی کانادا اقدام کنید. قبل از درخواست بری مجوز تحصیل، به مدارک زیر نیاز دارید:

 *نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI)

 *پاسپورت معتبر  

 به عنوان یک دانشجوی خارجی که دارای مجوز تحصیلی است، باید:

 *در یک موسسه آموزشی تعیین شده ثبت نام کنید.

*در طول دوران تحصیل پیشرفت داشته باشید.

*به مقررات مندرج در مجوز تحصیل خود پایبند باشید.

*اگر دیگر شرایط لازم را نداشته باشید، تحصیلات را خاتمه دهید.

*به محض انقضای مجوز و زمانی که مجوز شما منقضی شد، از کشور خارج شوید.

 برای تحصیل در استرالیا، باید برای ویزای دانشجویی استرالیا درخواست دهید و به وزارت امور داخلی نشان دهید که شرایط ویزای دانشجویی استرالیا را دارید:

 *الزامات ورود موقت واقعی (GTE)

*استقلال مالی

*تسلط به زبان انگلیسی

*معیارهای سلامت و شخصیت

 مهاجرت به کانادا یا استرالیا

انتخاب بین مهاجرت به کانادا یا استرالیامی تواند دشوار باشد! هر دو کشور فرصت های شغلی عالی را ارائه می دهند. این دو کشور به نوعی در زمینه مهاجرت مانند هم عمل می کنند. استاندارد های آموزش در هر دو کشور مشابه است. کانادا از نظر تحصیلات نسبت به استرالیا با اختلاف کمی جایگاه بهتری دارد.