Created with Snap

جبران عقب ماندگی های مهاجرت برای کمک به رشد مشاغل کانادایی

این روز ها جناب آقای شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، در راستای کمبود نیروی کار، بهبود تجربه مشتری و اتحاد خانواده ها، درباره ی طرح هایی که در دست اقدام است تا به تقویت سیستم مهاجرت کانادا و کاهش عقب ماندگی کمک کند، صحبت کرد.

جبران عقب ماندگی های مهاجرت برای کمک به رشد مشاغل کانادایی

 

وزیر اعلام کرد که اداره ی (IRCC) تا پایان پاییز تا ۱۲۵۰ کارمند جدید استخدام خواهد کرد تا ظرفیت پروسه ی کاری اداره ی IRCC را افزایش داده و در کوتاه مدت با عقب ماندگی که به دلیل پاندمی کرونا در رسیدگی به پرونده ها مقابله کنیم تا بتوانیم در دراز مدت برای پایداری سیستم اقدام کنیم.

استخدام های جدید اداره ی  IRCC

 ۸۵ میلیون دلار از بروزرسانی اقتصادی و مالی سال ۲۰۲۱ تأمین می‌شود و به ما اجازه می‌دهد زمان انتظار را کاهش دهیم و برای کلاینت های جدید به استاندارد ۶ ماهه که قبل از پاندمی کرونا داشتیم بازگردیم.

کارت های اقامت دائم 

در سال ۲۰۲۱، ما با پذیرش بیش از ۴۰۵٫۰۰۰اقامت دائم جدید ، یک رکورد تاریخی تعیین کردیم. هدف ما برای سال ۲۰۲۲ استقبال از ۴۳۱٫۰۰۰ نفر اقامت دائم است، و در راه رسیدن به آن هستیم ، به طوری که تا الان با تقریباً ۲۷۵٫۰۰۰پذیرش، از اول ژانویه تا ۳۱ ژوئیه وپیش بینی می‌کنیم از سال‌های قبل سریعتر به این عدد برسیم.

کانادا همچنین یک مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی است. در سال ۲۰۲۱ ، IRCC تقریباً ۵۶۰٫۰۰۰ برنامه مجوز تحصیل را نهایی کرد که با این رقم از رکورد قبلی ما در سال ۲۰۱۹ با ۳۱ ٪ پیشی گرفت

در هر زمان معین، اداره ی IRCC بیش از   ۱ میلیون فرم‌ اپلیکیشن را مدیریت می کند. در سال ۲۰۲۱ ، ما ۱.۷ میلیون اپلیکیشن را در تمام شاخه های تجارت، نهایی کردیم.

در ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ ، وزیر "مهاجرت، پناهندگان و شهروندی"، اقداماتی را برای رفع کمبود نیروی کار در کانادا اعلام کرد ،این اقدام‌ها عبارتند از :

 ۱ :از سرگیری Express Entry در ژوئیه ۲۰۲۲ 

۲: سیاست‌های موقت جدید به کسانی که به تازگی فارغ التحصی شده‌اند و به زودی اقامت آن‌ها منقضی می‌شود، اجازه می‌دهد که مدت طولانی تری در کانادا بمانند.

۳:تمدید یکی از سیاست عمومی موقت که به اتباع خارجی در کانادا اجازه می دهد به عنوان بازدید کننده بدون نیاز به ترک کانادا تا پایان فوریه ۲۰۲۳  در کانادا بمانند.