Created with Snap

کانادا در سال ۲۰۲۵ پذیرای نیم میلیون مهاجر جدید است

کانادا سطوح مهاجرتی سال ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را اعلام کرده و قصد دارد در سال ۲۰۲۳ پذیرای ۴۶۵۵۰۰ مهاجر جدید باشد. در سال ۲۰۲۴ کانادا به ۴۸۵۰۰۰ مهاجر جدید خوشامد میگوید و در سال ۲۰۲۵ رقم پذیرش مهاجران جدید به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

کانادا در سال ۲۰۲۵ پذیرای نیم میلیون مهاجر جدید است

 

کانادا با پذیرش ۴۰۵۵۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۱ بالاترین رکورد  خود را شکست و امسال قصد دارد تا پایان سال تقریبا درخواست ۴۳۲۰۰۰ مهاجر را بپذیرد.

اکثر افرادی که جدیدا اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند از طريق برنامه های کلاس اقتصادی نظیر برنامه مهاجرت نامزد استانی (PNP) درخواست خود را ارسال کرده اند.

 شان فریزر وزیر مهاجرت روز سه شنبه اول نوامبر سطوح جدید مهاجرت را اعلام کرد و گفت که این حرکت دولت به منظور رونق اقتصادی کشور و مقابله با کمبود نیروی کار و وجود بیش از یک میلیون شغل خالی ضروری است.

 فریزر تاکید کرد که طرح دولت بر رشد اقتصادی متمرکز است و تا سال سوم این طرح ۶۰٪ مهاجران جدید از طریق برنامه های کلاس اقتصادی پذیرفته خواهند شد که مبنای آن تجربه و مهارت شغلی است.

 در همین زمان کانادا به دنبال افزایش پذیرش اعضای خانواده ها به داخل کشور است. فریزر در برابر انتقاداتی که پیرامون کاهش پذیرش پناهجویان کانادا صورت گرفت اظهار داشت که کانادا رهبری جهان را در سالهای اخیر بابت اقامت دادن به پناهجویان بر عهده داشته است.

وی همچنین وعده داد که دولت در شرف اقداماتی است تا از طریق آن بتواند سرعت پذیرش مهاجران را افزایش دهد. سازمان IRCC مدتی است که به دلیل حجم پرونده های معوقه مورد انتقاد قرار گرفته است.

طرح جدیدی که اعلام شد چند روز پس از آن است که آمار کانادا اعلام کرد ۲۳٪ جمعیت کشور در سال ۲۰۲۱ را مهاجران یا افرادی تشکیل می دهند که اقامت دائم دارند. تا سال ۲۰۴۱ آمار کانادا پیش بینی کرده که این رقم به ۳۴٪ برسد.