Created with Snap

ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA

ECAچیست ؟ مدرک خارجی، دیپلم، گواهینامه یا هر مدرک دیگری مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان بین المللی در کانادا باید ارزیابی و تایید شود. ارزیابی های مختلفی برای نیازها و شرایط مختلف برای مهاجرت به کانادا وجود دارد.

ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA

 

ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ، مدرکی است مبنی بر اینکه مدرک خارجی معادل مدرک کانادایی است. این مدرک نقشی حیاتی در روند مهاجرت ایفا می کند، به ویژه برای دانشجویانی که قصد زندگی و کار در کانادا را دارندECA.

چه کسی به ارزیابی مدارک تحصیلی نیاز دارد؟

کسانی که تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده اند، باید برای تعیین واجد شرایط بودن برای برنامه کارگران ماهر فدرال تحت اکسپرس اینتری، ارزیابی شوند.

با این حال، برای کسب امتیاز ECA  باید دوره تکمیلی آموزشی خارجی خود را برای دریافت مدرک به اثبات برسانید و معادل مدرک تحصیلی کانادایی، دبیرستان یا مدرک تحصیلی بعد از دبیرستان را دریافت کنید.

چه افرادی به ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA نیاز ندارد؟

متقاضیان دارای مدرک، دیپلم یا گواهی کانادایی نیازی به ارزیابی ندارند.

چه مدارک باید ارزیابی شوند؟

متقاضی مهاجرت برای بالاترین سطح تحصیلات خود به ارزیابی نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر مدرک کارشناسی ارشد بالاترین سطح تحصیلی وی باشد، برای مدرک لیسانس خود نیازی به ارزیابی نخواهد داشت.

چگونه می توان ECA را دریافت کرد؟

اکنون می دانید ECA چیست و از مراحل مربوط به ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA اطلاع دارید. لازم است به این نکته نیز واقف باشید که ارزیابی شما باید از یک نهاد حرفه ای تعیین شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صادر شود